Branding de sleutel voor succes. Focus op onderscheid in klantvoordelen en draag dit uit.
De marktbenadering van Retail ketens lijkt misschien ver weg te staan van B2B activiteiten, maar de praktijk leert dat het kijken naar “vreemde” branches juist tot verfrissende plannen leidt. Binnen Retail is merkonderscheid heel belangrijk. Voor succes is het creëren van een lovebrand een must. Veel Retailers, netzo als veel B2B organisaties en ZZP-ers, hebben te maken met ondernemers als klant.
Voor het creëren van een lovebrand werkt 4Growth met het merkwaardenmodel. Het doel van dit model is het ontwikkelen van helder moeilijk kopieerbaar onderscheid in de markt in de perceptie van klanten, je netwerk en de eigen organisatie. Beleving en emoties spelen hierbij een belangrijke rol.
Het merkwaardenmodel is geen statisch digitaal document op een website, het zijn waarden waar alle medewerkers naar leven tijdens hun dagelijkse werk en deze vervolgens vertalen naar klantvoordelen. Alleen dan komt het merk tot leven bij huidige en potentiële klanten. Dit betekent vooruitgang, vooruitgang die 4Growth met oprechte samenwerking en veel plezier begeleidt.
Twee merkwaardenmodellen: de B2B merkwaarden van 4Growth met klantvoordelen en een link naar het B2C voorbeeld van IKEA.
Om mijn merkwaarden altijd top of mind te hebben, werk ik bij mijn eigen merkwaardenmodel met het ezelsbruggetje VERKOOP. (de begin letter(s) van de waarden).
De merkwaarden beschrijf ik vervolgens door de ogen van de klant, dat dwingt mij om de klant altijd centraal te stellen.
Vakmanschap
“Ik werk bij 4Growth altijd samen met professionals die al veel organisaties van binnen hebben gezien”.
Ervaring
“Ik krijg tijdens een project met 4Growth naast adviseurs toegang tot specialisten, waar iedereen elkaar goed aanvult. Altijd één aanspreekpunt en eindverantwoordelijke, maar wel alle noodzakelijke disciplines”.
Klant & data gedreven
“Ik krijg goed representatief inzicht in de behoeftes van klanten en prospects. Het bepalen van onze koers op buikgevoel is nu minder dominant”.
Oprechte samenwerking
“De 4Growth adviseurs zijn geen ja-knikkers, ze durven altijd met mij in discussie te gaan over thema’s waarin zij geloven. Soms confronterend, maar samen komen we zo wel tot veel betere resultaten”.
Optimale prijs-kwaliteit
“Door samen te werken met 4Growth bespaar ik geld. De senior adviseurs werken zonder overhead en geven dit voordeel direct door aan mij als klant”.
Een waardevol thema om zeker ook als B2B organisatie hoog op de agenda te zetten. Branding in de zakelijke markt is geen marketingcommunicatie tool, maar een Groei-proces van de hele organsatie naar meer en vollere klanten.
Wie weet tot snel, Inge Oeseburg | 4Growth.
e-mail: inge.oeseburg@4Growth.nl | m: +31 6 30 46 77 20 of vul het onderstaande formulier in.