Bij het formuleren van de shopper insights is het heel belangrijk dat een retailer echt weet wat de shopper voelt. Traditioneel marktonderzoek richt zich vooral op de ‘brains’. Gevoel rationaliseert de shopper weg bij het invullen van vragenlijsten of deelname aan groepsdiscussies.
Het aankoopproces is echter vaak een heel emotioneel proces, waarbij ook impulsen en winkelbeleving een belangrijke rol spelen.
4Growth marketing en retail advies heeft daarom samen met Qi-iQ research een heel andere aanpak gekozen om deze winkelbeleving vast te leggen en door te communiceren richting de opdrachtgever. Professioneel geworven klanten gaan op WinkelSafari met een fotocamara.
Aan de hand van de gemaakte foto’s vindt er verdieping plaats tijdens kleine groepsdiscussies. De onderzoekslocaties zijn de winkelvloer en een sociale ruimte van de winkel zelf. Alles is erop gericht om de winkelbeleving dichtbij te halen, maar ook om kwalitatief shopper onderzoek op vestigingspuntniveau qua kosten haalbaar te maken.
Wilt u meer weten over WinkelSafari’s, neem dan gerust contact op.
Inge Oeseburg 06 30267720