Retailers, negatieve reviews zijn geen bedreiging maar een kans!

maandag 02 november, 2020

Recent heb ik bij een kwaliteitswoonwinkel een prachtige eetkamertafel met stoelen gekocht. We wilden graag 8 stoelen hebben, omdat uitgebreid tafelen met grote groepen (na Corona hopelijk weer) onze passie is. De verkoper rekende de maten uit en de gekozen set zou prima met de uitgezochte 8 stoelen (speciaal voor ons op kleur samengesteld) uit dezelfde woonwinkel samengaan.

Bij levering zag ik direct dat de stoelen niet binnen het frame van de poten van de tafel pasten. En met een tafelpoot tussen je benen de hele avond moeten eten, was in mijn ogen geen optie.

Toen we terug gingen naar de woonwinkel met deze teleurstelling was de eerste reactie van de verkoper dat we toch echt onze handtekening onder het koopcontract hadden gezet. Dit klopt natuurlijk, maar wel op basis van zijn deskundig advies. Hij voegde toe dat er natuurlijk naar een oplossing gezocht zou worden. Hij stelde een langere tafel voor waarbij de poten in de uiterste stand gezet zouden worden. Deze langere tafel past alleen niet in onze eetkamer en de 8 stoelen zouden nog steeds heel dicht op elkaar komen te staan, hiermee ging het ruimtelijk effect volledig verloren. We besloten dus maar om alles te houden en twee zeer prijzige eetkamerstoelen op de zolder te zetten. Niet erg bevredigend, maar wat konden we anders?

Een week na de aankoop ontving ik de vraag om een review af te geven. Deze vulde ik negatief in. En binnen een dag had ik een kwaliteitsmanager aan de lijn, die niets van onze klacht wist en niet gelukkig met de situatie was. De reviews mogen namelijk niet zonder de toestemming van de klant van de site verwijderd worden en binnen 14 dagen zou mijn negatieve review openbaar zichtbaar zijn. Zij kwam met het voorstel de twee stoelen gewoon terug te nemen en het geld binnen een dag terug te storten. De meest optimale oplossing, waarna ik natuurlijk mijn negatieve review in een positieve review aanpaste.
Retailers, negatieve reviews zijn geen bedreiging maar een kans!



Reacties plaatsen niet mogelijk

drs. Inge Oeseburg SMP
adviseur en interim manager
06 30 46 77 20
info@4growth.nl

LinkedIn Twitter
opmaak: www.TiemeDekker.nl