Retail co-creatie als startpunt voor formule ontwikkeling
Onderzoek- en advies met Retail co-creatie leent zich goed als startpunt voor innovaties op de winkelvloer. Retail succes begint altijd met het inspelen op de (potentiële en latente) behoefte van de klant. Wij koppelen de ideale situatie aan de huidige situatie, hierdoor ontstaat inzicht in zowel een innovatieve als een quick win schets voor een winkelafdeling of categorie. De uitkomst is heel pragmatisch, zoals retailers gewend zijn te werken, maar verliest niet aan visie. Een visie die de retailer later in het totale plaatje voor formule ontwikkeling kan integreren. Een afdeling of categorie is immers slechts een stukje van de hele formule puzzel.
We rapporteren met tekst en beeld. Voor en tijdens de Retail co-creatie maken deelnemers veel foto’s en deze verwerken we weer in de eindrapportage. De beelden vormen een grote inspiratiebron voor de ontwikkeling van nieuwe afdelingen en categorievisies.
Lokale aanpak
Retail co-creatie vindt lokaal plaats. Afhankelijk van de spreiding van de vestigingen van de winkels. Wij geloven niet in een onderzoek in hartje Amsterdam, terwijl de meeste winkels in het zuiden van Nederland gevestigd zijn. Met volledig mobiele meekijkapparatuur kunnen we op iedere gewenste plaatst een onderzoeksetting creëren, soms zelf in de kantine van de winkel. Wij adviseren de opdrachtgever(s) altijd om zelf de co-creatie bij te wonen. Gezichten, stemmen en groepsdynamiek leveren veel toegevoegde waarde op voor de opdrachtgever(s).
Voor wie?
Retail co-creatie is voor retailers, fabrikanten en een combinatie van beiden tijdens bijvoorbeeld categorie projecten. Door de pragmatisch aanpak van 4Growth is een Retail co-creatie project bereikbaar voor iedere retailorganisatie of fabrikant.