In deze zeer hectische Corona tijd is directief leiderschap gewenst. Tijd is de grootste vijand en besluitvorming moet snel. Dit geldt zeker voor de vitale beroepen zoals de zorg, de brandweer, de politie, het openbaar bestuur én de levensmiddelenbranche. Toch is het vaak ook wenselijk om besluiten snel te toetsen bij cruciale stakeholders zoals shoppers, B2B klanten, medewerkers of het Nederlandse volk. Argumenten hiervoor zijn:
Naast gesloten antwoorden of met tekstanalyse verwerkte open vragen, kan een expert op afstand ook de verdieping zoeken, met behulp van:
Het belang van doelgroep experts is, dat deze direct inzetbaar zijn. Briefings van de opdrachtgever gaan per mail, telefoon, chat, skype etc. En afhankelijk van opdrachtverlening kan dezelfde dag of de volgende dag zowel kwalitatief als verdiepingsonderzoek in de lucht zijn. Het gaat hier om een netwerk van experts die werken bij verschillende marktonderzoeksbureaus, ieder met zijn eigen expertise. Niet tegen elkaar maar met elkaar is het motto. Als flexibele online georiënteerde expert rapporteer ikzelf of één van mijn partners helder de resultaten uiterlijk binnen 48 uur terug naar de opdrachtgever.
Er mag geen seconde verloren gaan. Dus SAMEN en niet IEDER VOOR ZICH. Alleen met verbinding kunnen we dit “onzichtbare” virus de kop indrukken. En hiervoor is echt inzicht in de werkelijk drijfveren van al je doelgroepen en stakeholders nodig. Denk nooit voor een ander, zij kunnen ook niet voor jou denken!