Tijdens mijn WinkelSafari naar Lidl in Almere stonden drie thema’s centraal: duurzaamheid en biologisch, A-merken en kwalitatieve invulling van de AGF en broodafdeling. De parkeerplaats was vol met auto’s en ook de winkel werd door een hele grote groep kooplustige klanten bezocht. Het grote assortiment met lage prijzen en opvallende acties voldoet aan alle kanten om een goede “weekend” supermarkt te zijn. De presentaties zijn nog steeds in dozen, maar sommige dozen zijn wel van stevig karton dat herbruikt kan worden en het winkelbeeld rustig maakt.
Terug naar de thema’s duurzaam en biologisch, A-merken en de sterke Lidl positie in groente en fruit.
Duurzaamheid en biologisch
Veel A-merken
De tijd dat discounters zoals Lidl geen A-merken mochten verkopen heeft deze winkel ver achter zich geladen. Merken zoals: Lay’s, Chocomel, Coca-Cola, Pepsi en Dreft staan breed gepresenteerd in deze winkel.
De kwaliteitsafdelingen AGF en Brood van Lidl
Ook in deze winkel springen de kwaliteitsafdelingen van Lidl er direct uit. De klant komt direct bij de ingang Brood en AGF tegen. Hiermee bevestigt Lidl haar jarenlange dominante positie in groente en fruit en bouwt zij aan de nieuwe Broodafdeling als unique selling point.
Samengevat: Als je nieuwsgierig bent naar de nieuwste ontwikkelingen bij Lidl dan is deze winkel een must om te bezoeken. Ook bij de Lidl supermarkt in Huizen, naast het Lidl hoofdkantoor, zijn veel van de bovenstaande ontwikkelingen terug te vinden. Mijn advies is dus voor alle Retailprofessionals: ruil regelmatig je werkplek op kantoor in voor een WinkelSafari en kom fris en geïnspireerd weer terug.
Inge Oeseburg | Retailexpert | www.4Growth.nl