Webshop pattisier is noodzakelijk

zondag 17 maart, 2013

TopsEdelgebakproductIk laat me altijd verleiden door het gemak van de HEMA bestelsite. Iedere verjaardag surf ik snel naar de site, bekijk de afbeeldingen en het aantal punten per taart en plaats mijn bestelling. Zo weet ik zeker dat als ik naar de HEMA rijd ook mijn gekozen taarten klaar staan. MultiVlaai heeft ook zo’n gebruiksvriendelijke en mooie site. Uit de ruime keuze aan vlaaien bij deze keten, kan ik snel op basis van criteria, mijn keuze maken.

Alleen soms wil je wel eens iets anders……………………..

Voor de verjaardag van mijn jongste dochter wilde ik mijn visite extra verwennen met ambachtelijke taarten. In Soest kom je dan al snel uit bij de pattisier Top’s Edelgebak. Zoals ik gewend was, ging ik eerst googlen om het aanbod en de prijzen te bekijken. Jammer genoeg was de site nog maar half afgebouwd en volgens mij nog niet voor mijn ogen bestemd, maar toch al zichtbaar op het internet(?). Dus ging ik gewoon naar de winkel om te vragen naar het aanbod. Daar konden ze alleen de taarten omschrijven, want er waren geen zicht exemplaren en ook geen foto’s aanwezig. Ook de prijzen werden globaal gegeven. Ik had alle vertrouwen in de kwaliteit van deze pattisier, dus ging ik maar op het advies af.

Bij het afrekenen schrok ik wel een beetje van de prijs, online wist ik immers altijd precies waar ik onder aan de streep aan toe was. Bovendien bleken de taarten bij het ophalen veel groter te zijn, dan verwacht. Ik bleef met behoorlijk veel gebak over aan het einde van de dag. Een kleinere hoeveelheid had het totale bedrag behoorlijk kunnen verlagen. De smaak en het uiterlijk van de taarten waren echter geweldig! Hier wil ik als klant best wel iets meer voor betalen, maar niet té veel.

De prestatie van de pattisier zou voor mij positiever zijn geweest, als ik mij eerst had kunnen oriënteren op een goede website. En met een goede website bedoel ik:

  • Duidelijke plaatjes met het aanbod aan taarten met de omschrijving van de ingrediënten;
  • Duidelijke vermelding van het aantal stukken dat uit een taart gehaald kunnen worden, eventueel verdeeld naar grote en kleine stukken;
  • Duidelijke prijs per taart;
  • Reservering via de website inclusief de aangegeven tijd dat ik mijn bestelling wil ophalen.

Samengevat: ook een goede website voor een pattisier is belangrijk als hij de concurrentie met de ketens wil blijven aangaan. Een pattisier blinkt uit op de P van Product, maar mag niet teleurstellen op de andere P’s. Een website is niet meer weg te denken bij de P van Promotie in deze tijd ook niet bij kleine detaillisten.



Reacties plaatsen niet mogelijk

drs. Inge Oeseburg SMP
adviseur en interim manager
06 30 46 77 20
info@4growth.nl

LinkedIn Twitter
opmaak: www.TiemeDekker.nl