Narrowcasting: plaag of plezier 2017!

dinsdag 27 december, 2016

download

Soms blijven trends lang relevant. Veel observaties uit het onderstaande artikel gelden nog steeds. Er is echter duidelijk een grote verandering zichtbaar, die zeker in 2017 doorzet en het verschil maakt met 2009;  de mobiele telefoon en iBeacons. IBeacons zijn locatiediensten op de mobiele telefoon, vergelijkbaar met de bestaande technology NFC, maar beter toepasbaar volgens deskundigen van EMERCE TECH.

Met de introductie van iBeacons kan de mobiele telefoon de hele klantreis in een winkel ondersteunen van gepersonificeerd aanbod, het vinden van je weg in “grote” winkels, het verstrekken van productinformatie tot aan het contactloos afrekenen. Amazon Go  laat al zien dat dit geen toekomstmuziek is, maar gewoon de wereld van NU. Signalen kunnen van en naar onze eigen mobiel verzonden worden, maar ook schermen kunnen taylormade geactiveerd worden als een klant deze passeert.

Zolang klanten voor henzelf de toegevoegde waarde van deze technologie zien, als ook het privacy aspect minder laten tellen. Zij hebben immers ook de social media massaal omarmd en hiervoor een deel van hun persoonlijk profiel vrijgegeven.

Mooie ontwikkelingen die de off- en online retail wereld steeds meer in elkaar vlechten. Het luidt voor eens en altijd in dat we niet met losse kanalen, maar met verschillende klantcontactmomenten bij dezelfde aanbieder te maken hebben, waarbij ook geen verschil moet zijn waar de aankoop uiteindelijk plaatsvindt; on- of offline.

Soest, 27 december 2016
drs Inge Oeseburg
4Growth retail formule & onderzoekartikel-narrowcasting



Reacties plaatsen niet mogelijk

drs. Inge Oeseburg SMP
adviseur en interim manager
06 30 46 77 20
info@4growth.nl

LinkedIn Twitter
opmaak: www.TiemeDekker.nl