Het rapport leest als een stripboek

zondag 10 maart, 2013

IMG_0611WinkelSafari.

De tafel in de kantine is leeg en alle klanten zijn druk bezig de winkel te bekijken. Ze doen dit in groepjes van twee met fotocamara’s in de hand. Na het echte “veldwerk”, bespreken ze hun bevindingen onder leiding van de kwalitatief onderzoekster Jorien Schaap. Zowel Jorien als ikzelf hebben jarenlang bij veel verschillende retailers winkelonderzoek uitgevoerd.

De foto’s samen met de groepsdiscussies geven een goed beeld van de winkelformule en de operationele winkelprestatie van het vestigingspunt. Jorien en ik schrijven samen het rapport, dat voor een deel leest als een stripboek. Het plaatje praatje principe staat centraal, zonder dat we de diepgang en nuance uit het oog verliezen. Bovendien lichten we de rode draad van de WinkelSafari’s eruit in een korte management samenvatting.

Deze nieuwe vorm van onderzoek is bedoeld voor de evaluatie van (nieuwe) retailformules en individuele vestigingspunten die naar verbeteringen zoeken. We doen er alles aan om de kosten zo laag mogelijk te houden, zodat iedere winkel de kans krijgt om klanten op Safari te sturen. Bel me gerust als je meer informatie wilt hebben over deze vorm van winkelonderzoek. Inge Oeseburg, 4Growth marketing & retail advies.



Reacties plaatsen niet mogelijk

drs. Inge Oeseburg SMP
adviseur en interim manager
06 30 46 77 20
info@4growth.nl

LinkedIn Twitter
opmaak: www.TiemeDekker.nl