Eén van de minst leuke uitstapjes voor mij, is een bezoek aan de kapper. Het begint met het reserveren. Ik moet een aantal dagen van te voren al weten, wanneer ik geknipt wil worden. Bij mij is een kappersbezoek meestal een impuls “aankoop”. Ik blijf gewoon veel te lang met mijn oude kapsel doorlopen, totdat het echt niet meer kan. Snel ingrijpen is dan een noodzakelijk kwaad. Een afspraak maken zit dus niet in mijn systeem, maar bij de meeste kapperszaken vang ik op deze manier bot.
Hizi Hair heeft hier de oplossing op gevonden. Ik kan gewoon binnenlopen en op volgorde van wachtenden word ik geholpen. Op een druk moment kan de wachttijd natuurlijk behoorlijk oplopen, maar de medewerkers van Hizi Hair communiceren de wachttijd helder en direct bij binnenkomst. Ik kan dan altijd nog beslissen of ik blijf wachten of een andere keer terugkom. En mijn tactiek ik iets voor openingstijd voor de deur te staan. Ze laten me dan alvast binnen en geven me een kopje koffie. Op deze manier weet ik altijd dat ik als eerste aan de beurt ben.
Andere onderscheidende punten van deze formule is dat ze vóór het knippen, fhönen, kleuren etc. de totaal prijs uitrekenen en aan je laten zien. Geen verrassingen achteraf dus. Bovendien wassen ze je haar in een massage stoel, even wennen, maar best lekker.
Zoals veel andere dienstverleners wil deze formule een band met haar klanten opbouwen. Het middel klantenkaart zetten zij hiervoor in. Zelf ben ik niet zo’n fan van al die pasjes in mijn portemonnee, maar het voordeel was voor mij als klant duidelijk aanwezig: direct korting op haarverzorgingsproducten. En omdat ik ook mijn email adres en geboortedatum heb achtergelaten, krijg ik gratis shampoo op mijn verjaardag. Naast al deze onderscheidende zaken, zijn de medewerkers heel vriendelijk en vakbekwaam. Even voor de duidelijk ik heb totaal geen zakelijke relaties met deze kappers formule, ik ben gewoon een tevreden klant. En dat is ook leuk om te schrijven.