De nieuwe HEMA door de ogen van generatie Y
dinsdag 21 mei, 2024
Ik ben vorige week samen met een student op WinkelSafari door de nieuwe HEMA in Hilversum gegaan. Het algemene HEMA-gevoel van mooi spullen voor een aantrekkelijke prijs sprak sterk aan. Samen hebben we gekeken welke categorieën zij wel en niet aantrekkelijk vond.
Sterke punten voor generatie Y
- Leuke cadeautjes met verpakkingstasjes die herbruikbaar zijn.
- Goed betaalbaar gebak.
- Betaalbare koffie en lekkere broodjes bij La Place. Hier ontbrak alleen een goed vegetarisch broodje.
- Schuursponsjes in de vorm van een tompoes, hiervoor mag de prijs best wel een beetje hoger zijn.
Minder aantrekkelijke assortimenten voor deze doelgroep
- Lingerie, deze voor een oudere generatie.
- Sportkleding, de prijs was veel hoger dan Decathlon.
- Beddengoed, de prijs was hoger dan de online “dekbeddiscounter’.
- Handoeken, wel mooi maar niet voldoende op voorraad, dan is IKEA handiger.
- Mooie vormgeving van elektrische apparaten.
Samengevat de nieuwe HEMA past goed bij de smaak en het gevoel voor duurzaamheid van generatie Y en de focus op prijs is en blijft belangrijk, ook voor de generatie Y.