De nieuwe HEMA door de ogen van generatie Y

dinsdag 21 mei, 2024

Ik ben vorige week samen met een student op WinkelSafari door de nieuwe HEMA in Hilversum gegaan. Het algemene HEMA-gevoel van mooi spullen voor een aantrekkelijke prijs sprak sterk aan. Samen hebben we gekeken welke categorieën zij wel en niet aantrekkelijk vond.

Sterke punten voor generatie Y

  • Leuke cadeautjes met verpakkingstasjes die herbruikbaar zijn.
  • Goed betaalbaar gebak.
  • Betaalbare koffie en lekkere broodjes bij La Place. Hier ontbrak alleen een goed vegetarisch broodje.
  • Schuursponsjes in de vorm van een tompoes, hiervoor mag de prijs best wel een beetje hoger zijn.

Minder aantrekkelijke assortimenten voor deze doelgroep

  • Lingerie, deze voor een oudere generatie.
  • Sportkleding, de prijs was veel hoger dan Decathlon.
  • Beddengoed, de prijs was hoger dan de online “dekbeddiscounter’.
  • Handoeken, wel mooi maar niet voldoende op voorraad, dan is IKEA handiger.
  • Mooie vormgeving van elektrische apparaten.

Samengevat de nieuwe HEMA past goed bij de smaak en het gevoel voor duurzaamheid van generatie Y en de focus op prijs is en blijft belangrijk, ook voor de generatie Y.



Reacties plaatsen niet mogelijk

drs. Inge Oeseburg SMP
adviseur en interim manager
06 30 46 77 20
info@4growth.nl

LinkedIn Twitter
opmaak: www.TiemeDekker.nl