Het succes van Retail Internal Branding hangt of staat met een sterke visie en de doorvertaling van deze visie door middel van merkwaarden naar alle delen binnen de retail organisatie. Van formule directeur tot winkelmedewerkers. Het succesvol bouwen aan een onderscheidend merk is niet een speeltje van de directie met het reclame- of designbureau, maar een geïntegreerd democratisch proces waarbij alle formulebouwers en winkelmedewerkers betrokken zijn. Een duidelijk merk moet iedere medewerker kunnen vertalen naar zijn/haar dagelijkse werk. Retail Internal Branding is een cultuuromslag, die in gedrag en (jaar)plannen continue terugkomt.
Link: impressie van branding projecten met WinkelSafari’s
Een Internal Branding programma van de service-organisatie tot de winkelvloer. Franchisenemers kwamen na ongeveer een jaar er achter dat investeren in Internal Branding winkelvloer leidt tot een significant hoger rendement. De investering verdiende zich eenvoudig terug!
Inge Oeseburg SMP | eigenaar 4Growth | +31 (0)6 30 46 77 20