Gevonden!

woensdag 13 maart, 2013

dixonsjorienEindelijk een elektronicawinkel die mij snapt. Die begrijpt dat ik vooral goed advies wil over al die apparaten die er zijn. Die begrijpt dat ik in de winkel niet 20 vrijwel identieke televisieschermen wil zien maar dat ik wil weten wat de verschillen tussen al die schermen zijn. En wat voor mij de beste koop is. Als ik dit zelf op internet uit moet gaan zoeken, ben ik heel lang bezig door het grote aantal e vergelijkingssites en andere sites. Bij internet had ik altijd wel het gevoel dat ik daar pas echt goed kan vergelijken maar door het enorme aanbod aan sites en producten ben ik daar het spoor bijster geraakt.

De huidige eigenaar van de Dixonswinkels  begrijpt mij. In een Dixons nieuwe stijl krijg ik advies en helpt de medewerker mij om samen op internet te zoeken naar het product dat bij mij past. Hij kan mij dankzij een handig scan apparaat direct vertellen waar het product op voorraad is en wanneer het bij mij thuis afgeleverd kan worden.

Laten we hopen dat er meer retail ondernemers hun winkels durven aan te passen aan de veranderende behoefte van de klant. Want ik wil nog steeds lekker kunnen shoppen maar ook het gevoel hebben dat ik de beste keuze maak uit alle mogelijkheden die er zijn. Ik wil beleving, sfeer maar ook een goede deal. Als retaildeskundige denk ik dat er veel kansen zijn voor retail ondernemers om de consument naar hun winkels te lokken mits zij goed inspelen op de veranderende behoeften van de consument.

auteur: Jorien Schaap Qi-iQ Research



Reacties plaatsen niet mogelijk

drs. Inge Oeseburg SMP
adviseur en interim manager
06 30 46 77 20
info@4growth.nl

LinkedIn Twitter
opmaak: www.TiemeDekker.nl